gunung kinabalu part II

Posted: Tuesday, June 26, 2007 in General

21st june 2007.

jam 5.00am sudah bangun bah. nyamannya di Kinabalu Park. honeymoon lagi sekali kat sini pun best ooo.. hihihi..

kul 7.00am kita org gi amik pass & di introducekan dgn guide kami.. nama dia Safrey Sumping. last year dia dapat no.3 masa Kinabalu Climbathon.. power siol.

dari office Kinabalu Park ke Mesilau Gate kita naik van bah.. about 15min perjalanan. lalu perkampungan & kebun2 sayur. waktu pagi pekan ni bz dgn activity menjual & membeli sayur sayuran.. kagum.

dgn Safrey (guide) & Kak Siti (staff Kinabalu Park) kat Mesilau Gate. tepat kul 8.00am kita start mendaki.

pemandangan di km5 paling menarik. kiri & kanan gaung.. kita berjalan di banjaran. tumbuhan disini pun superb.. cantik gila beb.

kami diberitahu Mesilau Route ni dibuka pada tahun 1998. initially used by scientists & researchers. jalan ni panjang sikit about 2km dari Timpohon Gate. panjang sikit pun berbaloi beb.. memang cantik gila ikut Mesilau.

kami naik ikut Mesilau Gate & turun ikut Timpohon Gate. so, cover semua hihihi..

kami sampai ke base camp Laban Rata jam 2.30pm. about 1km nak sampai base camp hujan turun.

perjalan dari Mesilau Gate ke Laban Rata memakan masa 6hrs 30min (8km) perghhh.. best.. best.. best..

lepak atas awan beb hihihi..

esok seawal jam 2.00am kena bangun. kita akan start mendaki ke puncak kul 2.30am aduhhh..

from base camp ke puncak about 2.7km. Safrey cakap about 3 to 4hrs. lagi mencabar sebab kita mendaki dalam gelap berbekalkan lampu kat kepala dan berpandukan tali sahaja.

Comments
  1. ishsal says:

stim ahhh!!! bestnye! aku kat kk this weekend teringin sangat dah nak mendaki ni 😀

2. Gebang says:

weiii…curi aku punya posing kat court sepak takraw tuh!

3. cai lin says:

nice pictures bacin…i really salute all u guys who climb up that mountain..looking at it makes my legs wobbly already..hahha…